Mijn werkwijze


Hoe ga ik te werk?


Vrijblijvend telefonisch kennismaken

Na ontvangst van jullie contactverzoek plan ik een vrijblijvende kennismaking met jullie in.
Over het algemeen maak ik dan met jullie een belafspraak.
Wonen jullie in Lelystad , dan kom ik jullie graag persoonlijk ontmoeten (ook dit kost uiteraard niets).

De kennismaking duurt max. 45 minuten en is bedoeld om even lekker met elkaar te kletsen en te ontdekken of er over en weer een 'klik' is. 
Want héé, die moet er van beide kanten zijn, toch?


Tijdens de kennismaking zullen jullie merken wat mij zo uniek maakt, en is na dit gesprek duidelijk wat ik voor jullie kan betekenen, want er is tegenwoordig zó veel mogelijk! Ik zou het een grote eer vinden als jullie mij na het gesprek het vertrouwen geven om jullie persoonlijke ceremoniespreker te worden. 
Hebben jullie dit vertrouwen en voelt het allemaal goed? Dan vraag ik jullie om een aanbetaling van 20% van de aanneemsom te voldoen. Vanaf dat moment staat de datum van jullie bruiloft vast in mijn agenda en ben ik op de dag van jullie huwelijksfeest exclusief voor jullie beschikbaar!


Ik zal alle tijd nemen die ik er voor nodig heb om jullie écht te leren kennen. Ongeveer 6 weken vóór jullie grote dag kom ik daarom bij jullie thuis voor een uitgebreid interview. Weet dat deze trouwambtenaar / ceremoniespreker ontzettend nieuwsgierig van aard is, dus bereid je erop voor dat ik jullie het hemd van het lijf ga vragen! Hoe meer ik over jullie weet, des te vollediger wordt mijn persoonlijke verhaal dat ik tijdens jullie huwelijksceremonie voor zal dragen!
Voor dit huisbezoek trek ik zo'n 2 uur uit. Is de koffie lekker dan blijf ik misschien nog wel iets langer plakken ;-)


De toespraak kan ik - als jullie dat graag willen natuurlijk - uitbreiden met de nodige 'inside information'. Ik benader dan één tot maximaal vier belangrijke personen uit jullie leven, die mij kunnen voorzien van leuke verhalen over jullie. 

Hier komen vaak de leukste anekdotes uit voort en ik kan niet wachten om die te gebruiken in mijn toespraak!
Dit is optioneel, per persoon reken ik hiervoor een meerprijs.


Op de grote dag ben ik ca. 1 uur van tevoren aanwezig op de trouwlocatie. Daar ontmoet ik jullie opnieuw en zal ik met jullie gasten en het personeel van de trouwlocatie kennis maken. Ik stem een en ander af met de ceremoniemeester, de foto- of videograaf, check eventueel de opstelling en het geluid en bereid me dan voor op het moment suprême! Tijd om jullie in het middelpunt van de belangstelling te zetten!


Met mijn speech zorg ik ervoor dat jullie getrakteerd worden op een heerlijk verhaal over jullie liefde en wat jullie nou zo bijzonder maakt als liefdeskoppel. En saai wordt het daarbij zeker niet! Met een flinke dosis humor en recht-in-het-hart emotie zal ik jullie én jullie fijne gasten raken met mijn verhaal.
Er is bij mij altijd ruimte voor interactie met jullie gasten, want die komen tenslotte speciaal op hun allermooist naar jullie bruiloftsfeest! 
Maar ook kinderen kunnen bij de ceremonie worden betrokken. We gaan er met elkaar voor zorgen dat de ceremonie precies zo wordt als jullie voor ogen hebben. Het is immers jullie moment!

Wat kunnen jullie van mij verwachten bij een huwelijksceremonie?

- Een vrijblijvende, eerste (online of telefonische) kennismaking van ca. 45 minuten. Wonen jullie in Lelystad, dan kom ik graag kosteloos naar jullie toe.
- Een uitgebreid huisbezoek bij jullie thuis waarbij ik jullie ca. 2 uur lang het hemd van het lijf ga vragen over jullie zelf en de liefde voor elkaar.
- Jullie krijgen van mij 'huiswerk' toegestuurd, zodat ik jullie verhaal nóg completer kan maken!

- Ik besteed zeker 30 uur aan voorbereidingstijd aan jullie huwelijksceremonie, omdat gewoon alles moet kloppen.
- Ik ben bereikbaar voor jullie tussentijdse vragen, per mail en/of Whatsapp.
- In geval van een ceremonieel huwelijk kunnen jullie (optioneel) kiezen om een gepersonaliseerde huwelijksakte te tekenen, die jullie mee naar huis krijgen (meerprijs € 35).

- Als jullie willen dat kinderen (of jullie huisdieren, ook leuk!) een rol gaan spelen tijdens de ceremonie, dan verzinnen we daar wat leuks op!

- Ik ben ca. 1 uur vóór aanvang van de ceremonie op locatie voor de 'puntjes op de i'.

- Ik sta de GEHELE DAG en exclusief voor JULLIE geboekt!  Zijn er wijzigingen in het tijdsschema? Geen probleem! Ik pas me hierop aan.

- In geval van een wettelijk huwelijk verzorg ik de administratieve verplichtingen en haal en retourneer ik de huwelijksakte bij de gemeente. (In het geval van een bruiloft in het weekend moet ik de trouwakte meestal op vrijdag bij het gemeentehuis ophalen en direct terugbrengen op maandag. Hier kunnen extra kosten van toepassing zijn, bijvoorbeeld door extra reisbewegingen die ik hiervoor moet maken).
- En natuurlijk een waanzinnige ceremonie waarin ik de belangrijkste hoogtepunten aan bod laat komen in een fantastische, op maat gemaakte speech, waar een gulle lach centraal staat, maar vast en zeker ook een traantje zal worden weggepinkt! 

Een greep van wat 'mijn' bruidsparen van mij vonden:


"Vanaf het eerste contact waren wij enthousiast over Dennis. 
Dit komt doordat hij oprecht geïnteresseerd is en makkelijk kan kletsen. 
Op de bruiloft was de ceremonie persoonlijk en luchtig, precies zoals wij het graag wilden.
We kijken met heel veel plezier terug naar dit moment!"
 
De Trouwspreker, recensie

 

- Rien & Marleen -
"Dennis als je trouwspreker kun je beschrijven als enthousiast en grappig, 
maar ook de gevoelige onderwerpen kan hij mooi onder woorden brengen.
Wij hebben gelachen en een traantje gelaten tijdens onze huwelijksdag.
Wat wist hij ons liefdesverhaal mooi te brengen!

Al vanaf het eerste contact voelden wij een fijne klik. 
Dennis is iemand waar je gezellig mee kan babbelen, zonder dat je door hebt dat er al uren 
zijn verstreken. En zelfs met uren aan informatie weet hij de kern te vinden
 en belangrijke punten naar voren te brengen.
 Dennis is een super amicale spreker met een heerlijke dosis humor; 
je zult zeker genieten van zijn verhalen op jullie grote dag!"

Recensie Deborah en Jar Lam


- Deborah & Jar Lam -